Fiji, Hong Kong & back in The Netherlands...

19 november 2018 - Vlijmen, Nederland

*  FOR ENGLISH SEE BELOW

Lieve allemaal,

Inmiddels zijn we weer veilig in Nederland aangekomen afgelopen maandag. We lopen helaas weer een beetje achter met onze blog. Omdat de benauwdheid van Michelle helaas in Fiji weer terug kwam, heeft ze ook hier weer meerdere dagen op bed moeten liggen. Hierdoor heeft Patrick helaas veel alleen aan het zwembad moeten liggen overdag. Maar als de temperatuur in de avonden wat zakte, ging het vaak wel weer wat beter en konden we alsnog even op pad. Dit was dan vooral naar de dichtbij gelegen Denarau haven om even op een terrasje wat te eten en drinken en een beetje te winkelen.. ;)

Vervolgens zijn we van zaterdag op zondag vanuit Fiji doorgevlogen naar Hong Kong. Dit was een dagvlucht en ondanks de tijdsduur en het tijdverschil, viel deze vlucht gelukkig redelijk mee. We konden dit keer gelukkig direct inchecken in ons hotel en zijn redelijk op tijd naar bed gegaan, nadat Patrick eerst nog even een duik had genomen in het hotel zwembad hier! En de volgende dag hoefden we gelukkig pas om 12.00 uur uit te checken, dus we hebben toen een klein beetje bij kunnen slapen.

Na het uitchecken zijn we vervolgens naar Disneyland Hong Kong gegaan, iets waar Michelle zich al maanden op had verheugd! En hier zijn we uiteindelijk gebleven tot het park rond 20.00 uur dicht ging. Daarna zijn we teruggegaan naar ons airport hotel, waar we onze koffers hadden laten staan. Vervolgens gingen we naar het vliegveld en moesten we wachten tot we uiteindelijk om 00.30 uur zouden terugvliegen naar Amsterdam. Dit werd uiteindelijk zelfs pas 02.00 uur, vanwege vertraging, dus we waren behoorlijk gaar toen we uiteindelijk begonnen aan onze laatste lange vliegreis van deze vakantie..

Eenmaal thuis op maandag, hebben we eerst nog even geslapen en op dinsdag hebben we weer onze lieve konijntjes opgehaald bij Patrick’s moeder. Op dinsdag is Michelle ook nog even bij de huisarts langs geweest om haar longen na te laten kijken en deze bleken gelukkig schoon en de infectie is weg. Alleen gaf hij wel aan dat ze de komende weken echt nog even heel rustig aan moet doen, want een longontsteking is niet niets en alle wisselende temperaturen en verschillende tijdzones hebben helaas het herstel niet bevorderd. Maar ondanks dat dit voor ons allebei helaas niet helemaal de “perfecte” reis is geweest waarop we hadden gehoopt, kunnen we absoluut wel weer terug kijken op een ontzettend mooie en onvergetelijke reis! We hebben weer zoveel mooie dingen gezien en meegemaakt, dit neemt niemand ons meer af!!

Bedankt dat jullie ons hebbben gevolgd, super leuk! De Polarsteps (foto) site houden we er vanaf nu zeker in als we weer op reis gaan!! Alleen een reisblog, zoals deze, zullen we waarschijnlijk niet meer bij gaan houden omdat dit stiekem toch best wel veel werk is iedere keer. Daarnaast was het nu met  de Polarsteps site ook vaak een beetje dubbelop. We kunnen dan de volgende keer beter bij de foto’s iets meer tekst zetten, dan hoeven jullie minder te lezen en wij minder te typen!

Bij deze nog even voor de laatste keer voor deze reis, de foto’s bij bovenstaande verhaal:

Heel veel liefs,

Patrick en Michelle

________________________________________________________________

Dear All,

By now, we have arrived safely back in the Netherlands last Monday. Unfortunately we are a bit behind with our blog. Because Michelle's stuffiness had unfortunately returned in Fiji, she also had to lie in bed here for several days. Because of this Patrick unfortunately had to go to the swimming pool alone during the day. But when the temperature in the evenings dropped a little, it often went a bit better and we could still take a break. This was mainly to the nearby Denarau harbor to have something to eat and drink on a terrace and do a bit of shopping ..;)

We then flew from Fiji to Hong Kong from Saturday to Sunday. This was a day flight and despite the flight time and the time difference, this flight was luckily not so bad. Fortunately we were able to check in at our hotel this time and went to bed reasonably early after Patrick had first taken a dip in the hotel pool here! And the next day we did not have to check out until 12 o'clock, so we were able to sleep a little bit.

After checking out we went to Disneyland Hong Kong, something Michelle had been looking forward to for months! And here we stayed until the park closed around 8 pm. Then we went back to our airport hotel, where we had left our bags. Then we went to the airport and had to wait until we finally would fly back to Amsterdam at 00.30. This eventually even became 02.00 o'clock due to delays, so we were pretty cooked when we finally started our last long flight of this holiday ..

Once at home on Monday, we first slept for a while and on Tuesday we picked up our sweet bunnies again from Patrick's mother. On Tuesday Michelle also visited the family doctor to have her lungs checked and they appeared to be clean and the infection is gone. But he did indicate that in the coming weeks she really has to take it easy, because pneumonia is not nothing and all the changing temperatures and different time zones unfortunately did not promote the recovery. But despite the fact that for both of us unfortunately this has not been the "perfect" journey we had hoped for, we can definitely look back on an incredibly beautiful and unforgettable journey! We have seen and experienced so many beautiful things again, no one will take this away from us anymore!!

Thank you for following us, super fun! We will definitely keep the Polarsteps (photo) site from now on when we travel again !! Only a travel blog, like this one, we will probably no longer keep up because this is quite a lot of work every time. In addition, with the Polarsteps site it was often a bit redundant. Next time we can put a little more text with the photos, then you will have to read less and we will have to type less!

For the last time this trip, the link to the pictures that accompany the above story: